jerushafrika.reismee.nl

Eerste week les geven aan de leukste klas?

Hey iedereen

Mijn eerste week van mij vrijwilligerswerk zit er al weer op en ik zit nu al in de tweede week. Maar wat is South-Africa een mooi en bijzonder land. De dingen gaan hier gewoon allemaal zo anders dan in Nederland dat is echt niet uit te leggen wat er exact anders is, is echt heel moeilijk om uit te leggen maar alleen het verkeer is al zo anders maar dat is naar mijn idee overal anders. Ook is het hier echt heel erg heet en dan is het leuk om te horen dat het in Nederland erg slecht weer is. Alhoewel dat voor jullie natuurlijk een stuk minder leuk is om te horen.

Maar wat een leuk project is dit, het zijn echt zulke lieve en schattige kindjes!! Ik help momenteel bij het lesgeven maar het onderwijs is heel anders dan in Nederlanu, alleen de dreigementen zijn al anders hier wordt gezegd als je nu niet stil bent hak ik je vingers er af en in Nederland wordt gezegd als je nu niet stil bent ga je op de gang ja het verschil moet er zijn. Het is heel erg leuk om hun nieuwe dingetjes te leren maar toch blijven de verhalen die je hoort heftig en ook de sloppenwijken blijven heftig om te zien dat went nooit. Maar dan zie je ook bijzonder het is dat wij in een rijk en voornamelijk veilig land wonen, daar mogen we zo blij mee zijn!

Ook ben ik donderdag naar de Kragga kamma park geweest. Ik vond dit een erg mooi park! De dieren kon je van vet dicht bij zien en het was niet een heel groot park waardoor je aan een middag genoeg had. Ik heb daar gewoon al drie van de bigfive gezien, nu de andere twee nog dat zijn naar mijn idee wel de twee mooiste ik moet namelijk nog de olifant en de leeuw. Ik heb trouwens de foto’s ook op mijn website gezet.

Ook zit ik sinds zondag in het guesthouse. Het huis heeft ook een zwembad dus we kunnen gewoon elke dag gaan zwemmen wat echt heerlijk is want het is hier zo heet. Het guesthouse is een erg groot huis waar we uiteindelijk met veertien mensen gaan wonen allemaal Nederlanders en Belgen, wat erg prettig is?. Maar de eerste week ben ik hier samen met iemand anders wat erg gezellig is.

Groetjes

jerusha

Reacties

Reacties

Heit

Groeten uit een herfstig Nederland.

Pake

Wat mooi om dit te lezen Het is hier koud en nat. De kachel staat te snorren. Ik zou bijna jaloers worden. Maar ik blijf liever maar in dit kinderlandje.
Pake en beppe

Marc en Hester

Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
Spijt dat ik toch niet even langs kom.
Geniet ervan

Mem

Wat een mooie ervaring. Geniet er van.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!