jerushafrika.reismee.nl

Eerste week guesthouse

Hey iedereen

Wat een heftige maar ik toch ook wel bijzondere week was dit. Het gaat momenteel gelukkig erg goed. Veel nieuwe dingen gezien en gehoord. maar soms gebeuren er dingen in je leven die je niet ziet aan komen en als je dan ook nog hier in Zuid-Afrika zit zo ver weg van huis dan valt dat soms zwaar. Ik hoop dat het met de mensen thuis ook goed gaat en het een plekje hebben kunnen geven.

Maar gelukkig waren er deze week ook mooie momenten ik ben bijvoorbeeld naar het strand geweest het was echt heel mooi weer en er waren hele hoge golven waren waar je dus echt heerlijk in kon zwemmen. Echt genieten alleen het nadeel is wel dat je snel verbrand en natuurlijk ben ik dan ook weer es helemaal verbrand. Vervolgens ook nog naar een stadje geweest echt een heel schattig en mooi stadje alles was wit en blauw en je kon er van alles doen en zien bijvoorbeeld winkelen en eten het gene wat erg belangrijk is .

Op school gaat het ook erg goed. Gister heb ik samen met een ander meisje ongeveer twee uurtjes les geven aan een klas. Echt heel leuk om te doen. Alleen ik merk wel echt dat ik geen ervaring heb in het onderwijs maar het is zo leuk om kindjes iets te leren. De reden waarom het moest was wel heel erg bijzonder en typisch Afrikaans. De juf had namelijk een betere baan (hoger salaris) gevonden en bedacht daarom maar midden op te dag naar huis te gaan en gewoon niet meer terug te komen. Heel bijzonder om dit te zien in Nederland zouden zulke dingen echt nooit gebeuren. Maar dat is wel exact de reden waarom het zo leuk is om hier te zijn.

Vandaag heb ik ook typisch Afrikaans eten gehad echt heel leuk om dat een keer te eten en omdat het typisch Afrikaans eten was moest het natuurlijk wel met kip en rijst echt heerlijk. Wat wel heel bijzonder is, is dat ze aardappels bij de rijst doen en ook nog vet grote stukken maar het was wel erg lekker.

Wat wel heftig is om te zien is dat ze hier echt heel erg de uitspraak hand om hand tand om tand gebruiken. Wat op school betekend sla iemand terug als hij jou heeft geslagen. Dit is best wel heftig om te zien vooral als een juf zegt dat het niet hard genoeg is en hij of zij nog harder terug moet slaan. Als je daar dan naast staat zie je wel heel erg wat een andere cultuur dit is in vergelijking met Nederland.

groetjes

jerusha

Reacties

Reacties

Thirsa

Leuk om te lezen jerusha ❤️

Beppe en pake

Wat hebben wij van jouw schrijven genoten
Precies onder woorden brengen wat er speelt
Liefs van Beppe en pake

Hester Oostrom

Je doet het hartstikke goed.
Trots op je. Afstand is altijd lastig maar je weet wat ik je heb mee gegeven. Hij is overal. Dikke kus. Je trotse tante.

Delilah Kalam

Super goed om wat van je ervaringen te kunnen lezen Jerush. Ik ben trots op je!
Knuffel,
Delilah

Antoinette en Myrthe

Wat een mooi beschreven verhaal Jerusha. Ik begrijp dat er wat meiden bij komen deze week, heel veel plezier met hen toegewenst. We denken aan je, ook als dingen moeilijk zijn.
Dikke tut

Mem

?

Mieke

Topper ben je!! Wat leuk om alles te lezen!???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!