jerushafrika.reismee.nl

Afrika ontdekken

Hey iedereen

De eerste dagen zitten er op, echt wat een dagen waren dit zeg.
Ik ben hier nog maar een week maar het voelt alsof ik hier al heel lang ben.
Toen ik hier aan kwam schrok ik wel van de Afrikaanse cultuur ?.
Want hier heb je geen tijd en afspraken worden wel gemaakt maar staan nooit 100 procent vast.
Die tijd klonk heel erg fijn maar daar moet je wel aan wennen zeg, maar uiteindelijk is het wel erg lekker ?.
De mensen kunnen hier zo een uur te laat komen, oké misschien geen uur maar wel twee uur ?.
Maar daardoor boeit het ook niet dat jij een uur te laat bent wat dan wel weer erg lekker is.

Maar ik kwam hier aan en toen ben ik eerst naar een restaurant gegaan en iets gedronken.
Vervolgens effe eten halen en een nieuw telefoonnummer kopen.
Toen ging ik naar het appartement waar ik bij twee mannen in woon. Daarna was het tijd om PE (port Elizabeth) te verkennen. Dit heb ik de rest van de dagen ook gedaan. Ik heb toen veel krottewijken gezien wat erg heftig was om te zien mensen leven hier voornamelijk van 1 maaltijd omdat ze voor de rest niks kunnen betalen. Maar in South-Africa zijn niet alleen maar arme wijken er zijn ook gewoon wijken waar mensen net zo leven als wij in Nederland met een tv, douche en wasmachine. Ook heb ik flamingo’s gezien en voor heit er waren ook koeien die gewoon naast de snelweg stonden ?. Ik heb veel op het strand gelopen, want het appartement staat aan het strand, echt heel mooi!

Vandaag ben ik begonnen met het vrijwilligersproject, echt dit is zo’n mooi project zoals ik net zij in Afrika gaat alles anders dan dat je verwacht, want ik zou eerst het Vista project doen maar dat ging eigenlijk direct al niet door daarna zou ik in de keuken werken maar daar werkte ik een kwartier en toen werd ik daar weg gehaald omdat ik daar totaal geen uitdaging had en dus werd ik in een soort van groep 1 gezet om te helpen. Dit waren echt zulke lieve kinderen die je zo een knuffel gaven als je iets voor ze deed. Wel is het onderwijs heel erg anders dan dat in Nederland is. Het onderwijs is hier gewoon typisch Afrikaans erg go with th flow, maak je niet te druk het komt allemaal goed.

Dit is zo’n beetje hoe mijn avontuur hier gaat nu al een onvergetelijk avontuur!!

xxx of een Afrikaanse hug

jerusha

Reacties

Reacties

Antoinette

Wat grappig en goed dat je al zoveel leuke dingen hebt ondervonden. De foto's zijn ook mooi
Groeten Antoinette

Mineke

Super leuk, ok je verhalen te lezen! Haha ik snap je helemaal met die tijd in Afrika niet normaal he. Veel plezier?

Jannet

Wat een geweldige belevenis
Pake

Eline

Heel leuk om zo mee te lezen wat je allemaal meemaakt
Have fun! X

Heit

Leuke verhalen. Waar is de foto met de koeien?

Mem

Wat super leuk om te lezen. Geniet er van. ?

Mieke

Zo leuk om te lezen wat je allemaal doet!
Super knap van je.
Liefs ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!